Ցեղասպանության ձեռնարկ ուսուցիչների համար, ոչ թե՝ դասավանդում
Դպրոցներում Ցեղասպանության դասավանդումն սոցցանցերի օգտատերերի մեծ մասն արդեն հասցրել է քննադատել ու ցեխ շպրտել այն նախաձեռնողների վրա: Կրթության և գիտության նախարարությունը քննադատություններին, մեղադրանքներին ու երեխաներին դպրոց չտանելու սպառնալիքներին դեռ չի արձագանքել: Իսկ մինչ այդ…
Հարցի մասին միակ պաշտոնական հաղորդագրությունը եղել է մարտի 2-ին, երբ ԿԳՆ-ում ԱՄՆ-ի Կալիֆորնիայի համալսարանի դասախոս Ռուբինա Փիրումյանի հեղինակած «Հայոց ցեղասպանության դասավանդումը պատմվածքների, հեքիաթների, զրույցների, բանաստեղծությունների, փաստական նյութերի միջոցով» ուսուցչի համար ուղեցույցի քննարկումն է տեղի ունեցել, որին մասնակցել են Երևանի ավագ դպրոցների մի խումբ մանկավարժներ:
«Փոքր տարիքի երեխաների հետ մահվան, ցեղասպանության մասին խոսելու հարցը բավականին ծեծվել է, ԱՄՆ-ում մանկավարժների, հոգեբանների հետ խորհրդակցել ենք: Նկատի ունենալով այլ ժողովուրդների փորձը, օրինակ՝ հրեաներինը, կարևորել ենք այն, թե ինչ մեթոդով և որքան պետք է ցեղասպանությունից խոսել երեխաների հետ: Ցեղասպանությունը բարդ հասկացություն է, և այդ հասկացությունը դասավանդելու համար երեխան պետք է մտավոր պատրաստություն ունենա: Զանազան թեմաներով երեխային պետք է պատրաստել: Օրինակ, առաջին դասարանում երեխան պետք է սովորի՝ ինչ է արդարությունը, ինչպես կարելի է դժվար վիճակից դուրս գալ, ինչ է կորուստը, ինչպես կարելի է հաղթահարել այն և այլն: Սրանք թեմաներ են, որ փոքր երեխաները կարող են ընկալել: Եվ երբ ապրիլն է գալիս, ուզենք, թե չուզենք, երեխաներն առնչվում են ապրիլի 24-ի, Ծիծեռնակաբերդի հետ:
Արդեն այդտեղ կարելի է իրենց մտավոր պատրաստության մակարդակի սահմաններում խոսել՝ առանց արյունալի, սոսկալի տեսարանների: Մենք զոհի հոգեբանություն չի, որ տալիս ենք երեխաներին. ցեղասպանությունը մեր պահանջատիրության հիմքն է, չէ՞ որ մեր հանդեպ այդպիսի անարդարություն է կատարվել: Մենք ցեղասպանություն տեսած ազգ ենք, որն ամեն օր կրում է իր վրա այդ անարդարությունը: Ցեղասպանությունը մեր առօրյա կյանքի մեջ է, դրա համար էլ մեր կրթական ծրագրերը պետք է մշակվեն ավելի շեշտված ազգային գաղափարախոսությամբ: Պետք է երեխաներին սովորեցնել, որ թուրք և քուրդ ժողովուրդը մեծ մասնակցություն է ունեցել ցեղասպանություն իրականացնելիս, բայց նրանց հանդեպ պետք չէ ատելություն սրսկել»,-ԿԳՆ հասարակայնության հետ կապերի վարչության փոխանցմամբ, նշել է ձեռնարկի հեղինակը:
Ձեռնարկն, ի սկզբանե նախատեսված է եղել սփյուռքի հայկական դպրոցների համար. այն դեռևս 2011 թվականին ՀՀ ԿԳՆ-ի կողմից երաշխավորվել է գործածության Սփյուռքում՝ որպես ուսումնաօժանդակ նյութ /Ձեռնարկի էլեկտրոնային տարբերակը տեղադրվել է www.spyurq.dasagirq.am կայքէջում/ :
Ըստ աղբյուրի, 2016թ. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի հրամանով լրամշակված ձեռնարկը երաշխավորվել է գործածության ՀՀ հանրակրթական դպրոցների համար՝ որպես ուսումնամեթոդական գրականություն՝ մինչև 2018 թվականը: Ձեռնարկը տպագրվել է և բաժանվել ՀՀ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններին, այն նախատեսված է կրտսեր և միջին դպրոցում դասավանդող ուսուցիչների և դասղեկների համար:
Հիմա՝ ինչքանով է հատուկ ձեռնարկ անհրաժեշտ ուսուցիչներին, ովքեր պիտի իրենց մանկավարժական կրթության հետ և մանկավարժություն, և ցանկացած առարկայի հրամցման մեթոդիկա, և հոգեբանություն ու տարիքային հոգեբանություն իմանային:
Եթե համարենք, որ ուսուցիչները իրոք պատրաստված ուսուցիչներ են՝ ապա կարելի է ասել, որ այս ձեռնարկը պարզապես ավելորդ է: Թեպետ ուսուցիչների ձեռնարկ է, բայց Ցեղասպանության թանգարանի ինտերնետ նյութերի պարագայում, կարելի է ասել, նման ձեռնարկի անհրաժեշտությունը, այս պահին համենայն դեպս՝ չի երևում:
genocide-museum.am-ում ամեն ինչ հավաքել, էլեկտրոնային տարբերակով դրել են ինտերնետում՝ հիմա ո՞ր դարն է, որ նման տեղեկությունների համար ուսուցչի ձեռնարկ տպեն: Եթե ուսուցիչը չի զբաղվում ինքնակրթմամբ, ուզում է ձեռնարկ լինի, ուզում է ձեռագիր՝ չի օգնի:
Ի դեպ՝ ուսուցիչների մեթոդ-ձեռնարկների հարցը նույնքան ցավոտ է, որքան դասագրքերի, ու ուսուցիչների ինքնաուսուցման հարցը նույնքան բաց է, որքան և երեխաներին արհեստականորեն նրանց կողմից ամեն բանի համար դեպի ինտերնետ մղելը:
Իսկ Ցեղասպանության թեմայի մեջ միայն ջարդ ու բռնաբարություն տեսնողներին հիշեցնենք հայերի հերոսամարտերի մասին, անձուրացության ու ոգու քաջության մասին...
Լրահոս
Տեսանյութեր
«Ձեր սիրելի Ալիևը «Նոլդու Փաշինյան» երգը միացրած Արցախով պտտվում է». Բագրատ Սրբազանը՝ իշխանությանը