Հասարակություն 18:37 12/03/2014

Երևանի կենտրոնի բեռնաթափումը իրականությո՞ւն, թե՞ իմիտացիա

 Երևան քաղաքի զարգացման տարեկան կամ հեռանկարային բոլոր ծրագրերը միտված են կայուն և համաչափ զարգացող քաղաք ունենալուն: Այն ենթադրում է զարգացում՝ սկսած քաղաքաշինությունից մինչև զբոսաշրջություն, առևտրաարդյունաբերությունից մինչև տրանսպորտ:

Կենտրոնանաք տրանսպորտի խնդիրների վրա: Շատ է խոսվում կենտրոնի բեռնաթափման մասին, ինչպես նաև իրականացվում են տարատեսակ ծրագրեր: 2011թ. ՀՀ կառավարությունը որոշեց Երևանի մի շարք տարածքներում իրականացվող ճանապարհաշինական ծրագրերի նկատմամբ ճանաչել բացառիկ, գերակա հանրային շահ՝ հիմք ընդունելով Երևան քաղաքի գլխավոր հատակագիծն ու դրա հիման վրա ձևավորված քաղաքի զարգացման հեռանկարները` Երևանի քաղաքապետարանի և Ասիական զարգացման բանկի հետ համատեղ մշակված Երևանի քաղաքային տրանսպորտի ծրագիրը։ 

Բեռնաթափմանն ուղղված գործողություն էր նաև նախկին քաղաքապետ Կարեն Կարապետյանի որոշումն առ այն, որ մարզային փոխադրամիջոցները պետք է փոխեն իրենց կայանման վայրերը՝ հիմնականում կենտրոնանալով քաղաքի ծայրամասերում գտնվող ավտոկայաններում: Թե ինչպես իրականացվեց այդ ծրագիրը, քննարկման այլ թեմա է: Հատուկ առավոտյան ժամերին համատարած խցանումներից ազատվելու համար սահմանվեցին տարբեր հաստատություններում աշխատանքային մեկնարկային տարբեր ժամեր, ինչը շոշափելի փոփոխությունը նշմարելի դարձրեց: Սակայն այսօրվա Երևանի կենտրոնի բեռնավորվածության պատճառները շատ են: Կարող ենք թվարկել. օրինակ` բարձրահարկերի կառուցումը, բազմաֆունկցիոնալ կենտրոնների ստեղծումը, ինչպես նաև ճանապարհային ցանցի դիսֆունկցիան, տրանսպորտային միջոցների աննախադեպ աճը, դրա կենտրոնացումը, ճանապարհների ծանրաբեռնվածության աճը, շարժման միջին արագությունների անկումը և այլն:

Ըստ վիճակագրության, պետությանն ու հանրությանը զգալի վնաս պատճառող տրանսպորտի տեսակ է ավտոմեքենան, որի պատահարների և զոհերի ընդհանուր թիվն անհամեմատ գերազանցում է տրանսպորտի մյուս տեսակների պատահարների և զոհերի թվին: Վիճակագրական տվյալների համաձայն հանրապետությունում շահագործվող մոտ 483 հազար միավոր ավտոտրանսպորտային միջոցների ավելի քան 50%-ը մայրաքաղաքում է, չհաշված, մուտք ու ելք անող և մարզերում գրանցված մեքենաները:

Այսօր, ի դեպ, քաղաքային բնակչության ավոտոմոբիլիզացման միտումը ամբողջ աշխարհում է խնդիր, սակայն դրա կարգավորման միջոցները տարբեր վայրերում տարբեր են ու յուրահատուկ արդյունավետությամբ: Օրինակ` Ավստրալիայում 1000 բնակչի հաշվով մեքենաների քանակը հասնում է 640-ի, Ավստրիայում 630-ի, Բելգիայում, 580-ի, Լեհաստանում` 515-ի, Ֆինլանդիայում` 500-ի, Ֆրանսիայում` 590-ի, Շվեյցարիայում` 600-ի, Շվեդիայում, 514-ի, Ռուսաստանում 233-ի, իսկ Մոսկվայում ավելի շատ` 300-ի: Սակայն եվրոպական քաղաքներում ավտոմեքենաների քանակի ավելացումը չի առաջացնում շղթայական խնդիրներ, քանզի քաղաքում այդ մեքենան օգտագործելն ավելի բարդ է, քան հասարակական տրանսպորտով տեղաշարժվելը:

Շատ քաղաքներում տեղական իշխանություններն այդ խնդիրը լուծել են համալիր մոտեցմամբ, այն է, քաղաքի գոտիավորում տրանսպորտային միջոցների շահագործման տեսանկյունից, ինչպես նաև հասարակական տրանսպորտի սպասարկման որակի ու էլեկտրական տրանսպորտի սպասարկման զարգացում, ինչի հաշվին տրանսպորտով երթևեկելը քաղաքի տարբեր գոտիներում դառնում է ավելի հեշտ ու ֆինանսապես ավելի արդյունավետ, քան սեփական մեքենաներով երթևեկելը:

Տոկիոյում, օրինակ, քաղաքն ունի 8 գոտի, սակայն երթևեկության ծանրաբեռնվածությունը այդպիսով չի լուծվում: Այդ իսկ պատճառով այսօր ավելի շատ շեշտը դրված է հասարակական տրանսպորտով երթևեկելու արդյունավետության վրա, որպեսզի քաղաքացու համար հասարակական տրանսպորտով շրջելը լինի և՛ էժան, և՛ արագ, քան սեփական մեքենայով: Նյու Յորքում բնակչության մոբիլությունը պետական մարմինները որոշել են պահպանել վերգետնյա ճանապարների կառուցման, հասարակական տրանսպորտի սպասարկման զարգացվածության և սեփական մեքենաներով երթևեկելու համար յուրահատուկ վճարներ սահմանելու հաշվին:

Այդպիսի փորձ են կիրառում նաև Սինգապուրում. քաղաքի կենտրոն գնալու համար վճար է սահմանված: Փարիզում փորձում են իրականացնել «կենտրոնն առանց մեքենաների» ծրագիր, ըստ որի, պատմական, մշակութային բնապահպանական գոտիներում ավտոմեքենաներով երթևեկելն արգելվում է:

Քաղաքի տրանսպորտային երթևեկության գոտիավորումը ենթադրում է արագության սահմանափակում, փողոցների երթևեկելի հատվածներում կանգառների արգելում, ավտոկայանատեղիների համար վճարների սահմանում և այլն: Իհարկե, վճարովի ավտոկանգառներ պահելն այդքան էլ տարածված չէ, սակայն այդ մոտեցմամբ, տարբեր հաշվարկներով, մոտավորապես 20%-ով նվազում է մեքենաների հոսքը: Աշխարհի շատ երկրներում հստակ տեղեկատվություն է տրվում երթևեկության իրավիճակի, խցանված վայրերի, դրանց շրջանցման, ինչպես նաև կայանատեղերի վերաբերյալ: Օգտագործվում են վարորդներին տեղեկատվություն տվող տարբեր նշաններ, լուսային ցուցանակներ տեղեկության փոփոխմամբ, հատուկ ռադիոկայաններ ու հեռուստաալիքներ, որոնք տալիս են երթևեկության, խցանումների աշխարհագրության մասին տեղեկություններ: Օգտագործվում է նայև այնպիսի տեխնոլոգիաներ, որոնք հնարավորություն են տալիս վարորդներին նկարահանել երթևեկությունը, մեքենաների վրա տեղադրել այնպիսի չիպեր, որոնք համապարփակ տեղեկություն են տալիս ճանապարհների ու մեքենայի վերաբերյալ, այս ամենի հետ մեկտեղ մեծ ուշադրություն է դրձվում վարորդական իրավունքների տրամադրման ու ճանապարհային ոստիկանության վերահսկողության զարգացման խնդրին և այլն:

Վերադառնանք Երևան: Եթե Երևանին է բաժին ընկնում հանրապետության արդյունաբերության ընդհանուր ծավալի 42.4%-ը, շինարարության՝ 54.7%-ը, մանրածախ առևտրի՝ 83.8%-ը, ծառայությունների՝ 86.4%-ը, շահագործման հանձնված բնակելի շենքերի՝ 85,4%-ը, հյուրանոցային տնտեսության՝ 32.2%-ը, տրանսպորտի ծառայությունների՝ 87.9%-ը,  ապա ակնհայտ է, որ Երևանում առկա է կյանքի ու կենսագործունեության գերկենտրոնացվածություն, ինչը ենթադրում է նաև գործողությունների հագեցվածություն:

Նախ և առաջ պետք է հստակ սահմանել, թե ո՞ր կենտրոնի բեռնաթափման մասին է խոսք գնում`
ա) կենտրոն վարչական շրջանի,
բ) փոքր կենտրոնի… անհասկանալի է:

Երկրորդ` կենտրոնի հագեցվածությունն ու ծանրաբեռնվածությունը թեթևացնելու համար միանգամից մի քանի խնդիր պետք է համալիր լուծում ստանա: Եթե դիտարկում ենք փոքր կենտրոնը մոտավոր պատկերացնելով թե, որ հատվածն է, ապա այդտեղ են կենտրոնացած քաղաքի և հանրապետության վարչական կենտրոնները, տարբեր երկրների դիվանագիտական ներկայացուցչությունները, կրթական հաստատությունները, բուհեր, հանրակրթական դպրոցներ, մշակութային օջախները, տարատեսակ մեծ ու փոքր բիզնես կենտրոններ և այլն, և այլն:

Այս պարագայում միայն տրանսպորտային սպասարկման մակարդակի բարձրացմանն ուղղված գործողությունները, կայանատեղիների վճարովի դարձնելը, ճանապարհների արդիականացումը հնարավոր է չբավականացնի նպատակն ամբողջովին կյանքի կոչելու համար: Նույնիսկ գոյություն ունեն ժամեր, երբ կենտրոնում երթևեկությունը ուղղակի կանգնում է, իսկ խցանումներն իրենց գագաթնակետին են հասնում երթևեկության ժամանակ ճանապարհատրանսպորտային պատահարների կամ անսարք մեքենաների առկայության պարագայում:

Մի կարևոր հանգամանք ևս պետք է հաշվի առնել. քաղաքի բնակչության շերտավորումը: Կենտրոնում են բնակվում քաղաքային բնակչության հիմնականում ապահովված և ունևոր խավը, ինչպես նաև այդտեղ է գտնվում «էլիտար» նորակառույց շենքերի ճնշող մեծամասնությունը: Իսկ եթե ամեն բնակարանի հաշվով մինիմում հաշվում ենք մեկ մեքենա, ապա կենտրոնը արդեն բեռնավորված է: Այս ամենի հետ չպետք է մոռանալ նաև քաղաքային երթևեկության մշակույթն ու կանոնների պահպանումը, որը հետևողականորեն արհամարվում է:

Արդյո՞ք հնարավոր չէ վերը թվարկված միջազգային պրակտիկան ադապտացնել և կիրառել Երևանում… Անհրաժեշտ է կանոնակարգել ԱՊՊԱ համակարգի գործունեությունը, քանզի այն այսօրվա տեսքով ավելի շատ խանգարում է երթևեկության ընթացքի բարելավմանը: Եթե սահմանվի գոտիավորում իր ենթադրելի բովանդակությամբ և միաժամանակ բարձրացվի հասարակական տրանսպորտի սպասարկման մակարդակը, ապա շուտափույթ կերևա կենտրոնի բեռնաթափման առաջին նշանները: Իսկ ճանապարհային ցանցի այսօրվա վիճակի ու մեքենաների՝ գնալով ավելանալու պարագայում, մեծ է հավանականությունը, որ արդեն կառաջանա վերգետնյա երթևեկություն ունենալու անհրաժեշտություն:

(Շարունակելի)

Հեղինակ` Վահագն Սարոյան



Աղբյուր` Panorama.am
Share |
Տեքստում սխալ կամ վրիպակ նկատելու դեպքում, ուղարկեք խմբագրին հաղորդագրություն` նշելով տվյալ սխալը, այնուհետև սեղմելով Ctrl-Enter:

Լրահոս

16:06
Թուրքիայի և Ադրբեջանի կողմից երկրի տնտեսությունը ներսից պայթեցնելու պարտադրված քայլ է. Նաիրի Սարգսյան
Կառավարությունը վերջին նիստում տնտեսական գործունեության գրեթե բոլոր ոլորտներում շրջանառության հարկը կրկնակի բարձրացնելու մասին որոշում ընդունեց։...
Աղբյուր` Panorama.am
16:04
Նիկոլ Փաշինյանին քրեական պատասխանատվության ենթարկելու մասին հաղորդումը դատախազությունն ուղարկել է ԱԱԾ
Նիկոլ Փաշինյանին քրեական պատասխանատվության ենթարկելու՝ փաստաբան Արա Զոհրաբյանի հաղորդումը ՀՀ գլխավոր դատախազությունն ԱԱԾ է ուղարկել։ Ազգային...
Աղբյուր` Panorama.am
15:33
Պատերազմում մեր պարտության պատճառներից է այն, որ այդ օրերին բարձրաստիճան պաշտոնյաների կանայք առևտուր էին կատարում որոշակի քաղաքներում․ գլխավոր դատախազ
«Հայաստանի դեմ ագրեսիայի մասով, 44-օրյա պատերազմի հետ կապված, երկու վարույթ ունենք, ՔԿ-ն ևս մեկ վարույթ է նախաձեռնել բռնի տեղահաման հետ...
Աղբյուր` Panorama.am
15:27
Կոնվերս Բանկը մեկնարկել է ՓՄՁ վերաֆինանսավորման արշավ
Կոնվերս Բանկը հայտարարում է բիզնես վարկերի վերաֆինանսավորման արշավ փոքր և միջին ձեռնարկությունների համար: Այլ բանկերից ու ֆինանսական...
Աղբյուր` Panorama.am
15:10
«Եթե մնա Նիկոլը...»
Ակցիա՝ տարբեր շրջաններում
Աղբյուր` Panorama.am
14:49
Իրանի իշխանություններն աջակցել են ԲՈւՀ-երի՝ ԱՄՆ-ից հեռացված ուսանողներին ընդունելու որոշմանը
Իրանի փոխնախագահ Սեյեդ Մոհամմադ Հոսեյնին պաշտպանել է ամերիկյան և եվրոպական համալսարաններից պաղեստինամետ գործողությունների պատճառով հեռացված...
Աղբյուր` Panorama.am
14:27
Գառնիկ Դանիելյան. Պարեկներին հատուկ հանձնարարությամբ ուղարկել էին ինձ մոտ
ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր Գառնիկ Դանիելյանը, որ օրեր շարունակ Կիրանցում պայքարում է Ադրբեջանին միակողմանի զիջումների...
Աղբյուր` Panorama.am
14:24
Արդյո՞ք Կիրանցում դպրոցի մոտ ծառեր տնկելը կարող է լուծում լինել. ՄԻՊ-ի արձագանքը
«Որպեսզի կարողանամ գնահատել կոնկրետ այդ իրավիճակում կա իրավունքի ոչ իրավաչափ սահմանափակում, թե չկա, պետք է ունենամ հիմնավորում, որի...
Աղբյուր` Panorama.am
14:22
Երբ կարելի է խոսել քաշի մասին. Էթիկետի մասնագետի պարզաբանումը
Էթիկետի և պրոտոկոլի մասնագետ Հասմիկ Խաչատրյանը ներկայացնում է, թե որ շրջապատում կարելի է խոսել քաշի մասին։ «Քաշի մասին մտածելը շատերի...
Աղբյուր` Panorama.am
13:49
RSF. Հայաստանի իշխանությունների հռետորաբանության հետևանքով լրագրողների նկատմամբ անհանդուրժողականության մթնոլորտ է
«Լրագրողներ առանց սահմանների» միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպությունը` RSF Մամուլի ազատության միջազգային օրվա առթիվ հրապարակել է...
Աղբյուր` Panorama.am
13:41
Հետագայում դուք ձեր արմունկներն եք կրծելու.Սեյրան Օհանյանը՝ ՔՊ-ականներին
«ՔՊ-ականների խոսույթում մենք լսում ենք արտահայտություններ, որոնք չեն համապատախանում իրողությանը։ Խոսում են նրա մասին, որ սուտ են այն...
Աղբյուր` Panorama.am
13:24
Մեր տան դռան, դարպասի բանալիներն այս պահին հանձնվում է Ադրբեջանին. Գառնիկ Դանիելյան
«Ադրբեջանը հատվածական սահմանազատում, սահմանագծում է  անում ու որն իրեն հարմար է, ասում է՝ այս հատվածում դու պետք է սա անես»,-...
Աղբյուր` Panorama.am
13:22
Մի հատ հանգստացեք և ձեր ձայնը մի բարձրացրեք, դուք նախազգուշացվում եք. Հակոբ Արշակյանը՝ Արթուր Խաչատրյանին
«Ձայնի իրավունքից զրել չկա՞, պարոն Արշակյան»,- ԱԺ-ում «Հայաստան» խմբակցության ղեկավար Սեյրան Օհանյանի ելույթի ժամանակ...
Աղբյուր` Panorama.am
12:55
Աշխարհում առաջին անգամ նեոպոպուլիզմը կիրառվում է Հայաստանում. Քաղաքագետ
«Մինչև այսօր իշխանությունը հստակ, ժամանակացույցով մի բան է արել՝  հողեր հանձնել ու ժողովրդին ահաբեկել, ստել, այլ գործառույթ ...
Աղբյուր` Panorama.am
12:30
Սուրենյանց. Թուլացրեցինք Բագրատ Սրբազանի թիկունքը՝ նրան դարձնելով անհայրենիք շակալների թիրախ
Մեկ մարդու հույսին կամ քաղաքական անկյալության դրսևորում
Աղբյուր` Panorama.am
12:28
Բագրատ Սրբազանին կրկին չթողեցին գնալ Կիրանց
ՀԱԵ Տավուշի թեմի առաջնորդ Բագրատ արքեպիսկոպոս Գալստանյանի, պատգամավոր Գառնիկ Դանիելյանի,  «Հայկական պետականության համար»...
Աղբյուր` Panorama.am
11:56
Իշխանությունները սարսափած են գործընթացից, հակառակ պարագայում ո՞րն է նպատակը մեկ քաղաքացու համար բերել 50 ոստիկան. Սուրեն Պետրոսյան
Տավուշի մարզի Կիրանց գյուղի մուտքերն ու ելքերը դեռ փակ են, հսկում են ոստիկանական ուժերը։
Աղբյուր` Panorama.am
11:43
Քաղաքական հիմքով կալանավորված անձինք առկա են և հակառակի մասին հիմնավորում չկա. Արծվիկ Մինասյան
«Անխուսափելի է այն գնահատականը, որ քաղաքական հետապնդման և քաղաքական հիմքով կալանավորված անձինք առկա են և հակառակի մասին որևէ հիմնավորում...
Աղբյուր` Panorama.am
11:41
ՀԿ-ները՝ կառավարությանը. Զերծ մնալ միակողմանի գործողություններից, որոնք չեն ապահովում ՀՀ տարածքային ամբողջականության պաշտպանությունը և անվտանգությունը
Հայաստանյան մի խումբ հասարակական կազմակերպություններ տարածել են հայտարարություն Տավուշի մարզում սահմանազատման և սահմանագծման գործընթացի...
Աղբյուր` Panorama.am
11:30
Երևանի Կենտրոն վարչական շրջանը նոր ղեկավար ունի
Երևանի քաղաքապետ Տիգրան Ավինյանի որոշմամբ Պետրոս Պետոյանը նշանակվել է Կենտրոն վարչական շրջանի ղեկավար, իսկ Սամվել Ղուկասյանը՝ Երևանի...
Աղբյուր` Panorama.am
10:57
Ահազանգ. Բնապահպանական խնդիրներ լուսաբանող լրագրողների հետապնդումներն ու նրանց նկատմամբ բռնության դեպքերն ավելացել են
Բնապահպանական խնդիրներ լուսացանող լրագրողների 70 տոկոսը ենթարկվում է  բռնությունների։  Մայիսի 3-ին՝ մամուլի ազատության օրվա առթիվ...
Աղբյուր` Panorama.am
10:54
Կարեն Ջալավյանը՝ Քյոխը, մանրամասներ է պատմել 44-օրյա պատերազմի մասին
«Ցավոք, չհաջողվեց հակառակորդին վերջնականապես կանգնեցնել, ջախջախել, հակառակորդը տիրեց Շուշիին»:
Աղբյուր` Panorama.am
10:36
Սամսոնյանի և Սաղաթելյանի վրա ինչ հոդված էլ դրած լինեք, միևնույնն է՝ այն հայհոյանքի քրեականացում է. Արթուր Խաչատրյան
«Ես հասկանում եմ, որ «Freedom House»-ից ոմանց մոտ կարող է ալերգիկ քոր սկսվի, բայց այդ կառույցը  Հայաստանին շատ հետաքրիր...
Աղբյուր` Panorama.am
10:22
Բարիտոն Նավասարդ Հակոբյանը կմասնակցի Young Artists մրցույթին
Զալցբուրգի երաժշտական ամենամյա փառատոնը հրապարակել է  Young Artists մրցույթի այս տարվա մասնակիցների անունները։ 700 թեկնածուներից ընտրվել է...
Աղբյուր` Panorama.am
10:04
Թուրքիայում ավտոբուսի վթարի հետևանքով զոհեր կան
Թուրքիայում ավտոբուսը շրջվել է ձորը, ինչի հետևանքով երկու մարդ զոհվել է, ավելի քան 35-ը՝ վիրավորվել։ «ՌԻԱ նովոստի»-ին գրում է, որ...
Աղբյուր` Panorama.am
09:59
Վահե Հովհաննիսյան. Ամրոցի դարպասները բաց են, և սա ֆիլմ չէ
Այլընտրանքային նախագծեր խմբի համահիմնադիր Վահե  Հովհաննիսյանը գրում է. «Երեկվանից Հայաստանում լրիվ նոր իրավիճակ է։ Հարցը Կիրանցը...
Աղբյուր` Panorama.am
09:58
Ոստիկանների, ուժայինների մի մասը տարբեր դրդապատճառներով կողմնորոշվել է ի օգուտ ադրբեջանական շահերի սպասարկմանը. Աբրահամյան
«Իշխանության հակապետական գործունեությունը գաղափարական համախոհություն ունի նաև ոստիկանության շարքերում»:
Աղբյուր` Panorama.am
09:37
Գետի վարարման հետևանքով քաղաքացիները չեն կարողանում անցնել մյուս կողմ
Մայիսի 2-ին, ժամը 16:34-ին Վայոց ձորի մարզային փրկարարական վարչության ճգնաժամային կառավարման կենտրոն ահազանգ է ստացվել, որ Վարդահովիտ գյուղում...
Աղբյուր` Panorama.am
09:30
«Հրապարակ»․ Ճանապարհից երևում են նշաձողեր
«Հրապարակ»-ը գրում է. «Երեկ ոստիկանական հատուկ գործողությունների արդյունքում, ինչպես հայտնի է, բացվեց Կիրանցից դեպի...
Աղբյուր` Panorama.am
09:28
Մայիսի 3-ին փոխանակման կետերում դոլարը էժանացել է, ռուբլին և եվրոն՝ թանկացել
ՀՀ բանկերում այսօր՝ մայիսի 3-ին ժամը 08:55-ի դրությամբ, ԱՄՆ դոլարի առքի միջին փոխարժեքը կազմում է 384.63 դրամ՝ նախորդ օրվա համեմատ էժանանալով...
Աղբյուր` Panorama.am

Տեսանյութեր

Բագրատ Սրբազանին կրկին չթողեցին գնալ Կիրանց
12:47 03/05/2024

Բագրատ Սրբազանին կրկին չթողեցին գնալ Կիրանց

Հետևեք մեզ և ծանոթացեք թարմ լուրերին!

Ամենից շատ կարդացված նյութեր

{"core.blocks.header.spell_message1":"\u0546\u0577\u057e\u0561\u056e \u057d\u056d\u0561\u056c\u0568` ","core.blocks.header.spell_message2":"\u0548\u0582\u0572\u0561\u0580\u056f\u0565\u055e\u056c \u0570\u0561\u0572\u0578\u0580\u0564\u0561\u0563\u0580\u0578\u0582\u0569\u0575\u0578\u0582\u0576 \u057d\u056d\u0561\u056c\u056b \u0574\u0561\u057d\u056b\u0576:"}